Să mâncăm sănătos în post

dieta_post

Chiar dacă nu mai e foarte mult din postul Crăciunului, e important să ştim ce alimente să consumăm cu aceste ocazii, pentru a ne feri de posibile afecţiuni ce pot apărea ca urmare a eliminării anumitor produse din dietă.

O dietă sănătoasă de post – şi care ne poate feri de viitoarele afecţiuni – include proteine şi vitamine. Cum din carne şi lactate nu putem să le procurăm – pentru că sunt interzise în post – trebuie să ne orientăm către fructe şi legume, deoarece acestea ne pot furniza necesarul energetic zilnic în funcţie de metabolism şi particularităţile fiziologice.

Dieta de post bogată în proteine

Nutriţioniştii recomandă varierea alimentelor de post la fiecare masă. Legumele bogate în proteine şi pe care ar trebui să le includem în dieta noastră sunt: fasole, linte, mazăre, spanac, sparanghel, conopidă, ţelină, morcovi.

O dietă variată în proteine evită tendinţa de a consuma doar alimente bogate în carbohidraţi, cum ar fi: pâinea, cartofii, pastele, pe care foarte lume le consumă în perioada postului.

Fructele în post

Este necesar să alegem fructe bogate în vitamine şi nutrienţi esenţiali pentru buna funcţionare a organismului. Astfel:

– fructe bogate în vitamina A: lămâi, caise, grapefruit, mere, pere, nuci, migdale.

– fructe bogate în vitamina B1: struguri, banane, portocale, mere, migdale.

– fructe bogate în vitamina E: migdale, nuci.

– fructe bogate în vitamina C: lămâi, banane, portocale, afine.

O dietă echilibrată cantitativ şi clitativ este esenţială pentru prevenirea anumitor afecţiuni. De asemenea, o dietă echilibrată implică şi respectarea celor 3 mese principale, cât şi gustările – atât de necesare – dintre ele. Pentru gustările dintre mese, nutriţioniştii recomandă consumarea fructelor proaspete.

O dietă sănătoasă trebuie să aibă în vedere şi afecţiunile de care suferă pacientul. De exemplu, un bolnav de diabet trebuie să aibă în vedere o dietă cu un indice glicemic scăzut.

Totodată, pe parcursul prostului trebuie luat în calcul şi consumul unei cantităţi suficiente de lichide pentru a evita deshidratarea.

Lasă un răspuns