Inotul la copii si bebelusi!

Inca de mici, copiii trebuie sa fie obisnuiti sa practice un sport. Sportul inseamna sanatate, educatie, socializare si relaxare.
Parintii care doresc pentru micutii lor „o minte sanatoasa, intr-un corp sanatos”, ii pot indruma cu incredere spre a lua lectii de inot. Bebelusii (incepand cu varsta de 3 luni, atunci cand intri in bazin cu copilasul tau, se naste o relatie bazata pe incredere si un sentiment de siguranta il va cuprinde pe copil in apa. Tu esti cea care il tine si are grija sa nu pateasca ceva in apa, il „imprietenesti” cu acest mediu acvatic, iar el are incredere in tine ca il vei mentine in siguranta) si copiii de orice varsta pot beneficia de lectii de inot.

Innotul la copii

Innotul la copii

Cateva beneficii ce ne aduce acest sport :

  • inotul ofera posibilitatea copilului sa intalneasca alti copii, fiind un bun exercitiu de socializare si dezvoltare a personalitatii. Copiii vor lega prietenii, se vor bucura si vor fi mai dornici sa invete acest sport impreuna cu alti copii de varsta lor;
  • copiii care urmeaza lectii de inot devin mai increzatori in fortele proprii, mai curajosi si se adapteaza mai usor la mediul inconjurator, fiind mult mai “dezinhibati” si activi;
  • inotul este una din cele mai sanatoase “distractii” pentru copii, care va tine locul desenelor animate sau jocurilor pe calculator;
  • ajuta la formarea reflexelor motorii pe care le dezvolta, imbunatateste functiile cerebelului de coordonare si echilibru, dezvolta atentia si concentrarea;
  • stimuleaza activitatea sistemului imunitar, crescand rezistenta organismului micutilor la agresiunile din mediul extern. Copiii devin mult mai rezistenti la raceli si infectii;
  • ajuta copilul sa consume energie intr-un mod sanatos. Dupa inot, copilul va fi mult mai relaxat si va avea nevoie de somn, care alaturi de sport, este absolut necesar pentru o dezvoltare optima. Spre deosebire de calculator/televizor care sunt adversarii unui somn linistit, inotul are exact efectul opus, asigurand copilului somnul linistit pe tot parcursul noptii;
  • dezvolta forta musculara, coordonarea miscarilor complexe, reflexele motorii, rezistenta fizica;
  • imbunatateste oxigenarea tesuturilor si utilizarea glucozei si aminoacizilor in celule. Copilul va avea pofta de mancare si vor fi stimulate cresterea si dezvoltarea lui;
  • ajuta la formarea scheletului osos, stimuleaza mineralizarea si sinteza osoasa, atat direct cat si indirect, prin dezvoltarea armonioasa a musculaturii intregului organism. Muschii au nevoie de un schelet osos pe masura, fiind cei care de fapt, “hranesc” oasele pe care le acopera.

Deasemenea inotul contribuie la dezvoltarea si sanatatea articulatiilor membrelor si coloanei vertebrale. Articulatiile “beneficiaza” sub apa de o forta gravitationala mult mai mica, decat in aer.
Dezvolta muschii respiratori auxiliari si ajuta la exersarea unei respiratii sanatoase, ducand la cresterea capacitatii si volumului pulmonar.

 

Lasă un răspuns