Idei conturate după Seminarul de Nutriţie şi Viaţă Sănătoasă

Aşa după cum vă anunţam săptămânile trecute pe pagina noastră de Facebook, sâmbătă 15 martie 2014 a avut loc în farmacia noastră Seminarul de Nutriţie şi Viaţă Sănătoasă, care propunea abordarea unui stil de viaţă sănătos.

Invitaţii care au vorbit pe această temă au fost: Dn-ul Daniel Mitre – specialist în remodelare corporală, Dn-ul Silviu Cîmpan – nutriţionist, Dn-ul Cristian Jidovu – instructor TRX/Cycling şi, nu în ultimul rând, dn-a Gabriela Bujeniţă – instructor TRX.

În deschiderea evenimentului a vorbit domnul farmacist Alexandru Pinţa, pe care de altfel îl puteţi întâlni şi în farmacia noastră, despre argumentele PRO şi CONTRA în utilizarea suplimentelor de slăbit.

Discuţia în ceea ce priveşte suplimentele de slăbit s-a concentrat pe utilizarea suplimentelor de slăbit care la ora actuală sunt susţinute de studii. Astfel, în prima parte a discuţiei s-a vorbit despre medicamentele de sinteză ce suprimă pofta de mâncare şi inhibă absorbţia lipidelor, urmând ca în a doua parte să se insiste asupra alternativelor naturale a acestor medicamente chimice.

În urma prezentării s-au concluzionat că principala alternativă a medicamentelor de sinteză este cromul şi acidul hidroxicitric din fructul de Garcinia şi fibrele. O altă alternativă a produselor de sinteză pot fi produsele ce „ard” grăsimile şi anume: colina, inozitolul, L-Carnitina, metionina şi betaina.

În încheiere s-a discutat despre diuretice şi laxative. Atât despre cele de sinteză, cât şi despre cele naturale. Ca supliment alimentar de primă intenţie în a înlocui direticele şi laxativele de sinteză şi care până la ora actuală prezintă numeroase studii în mai multe ramuri ale medicinii este ceaiul verde. Astfel în ultima parte a prezentării s-a discutata despre beneficiile ceaiului verde, atât ca supliment utilizat în slăbit cât şi în tratarea altor afecţiuni cum ar fi: hipertensiunea arterială, diabet zaharat de tip I sau diferite tipuri de cancer.

Desigur toată discuţia s-a axat pe argumente PRO şi CONTRA acestor suplimente. Concluzia cu care s-a rămas după această prezentare este faptul că se pot utiliza produse de slăbit, dar trebuie să se urmărească atât efectul dorit, cât şi posibilele reacţii adverse.

Bineînţeles, s-a mers pe ideea că niciun supliment alimentar, dacă nu este combinat cu sport, nu are efectul dorit.

După această prezentare, a urmat Daniel, care a vorbit despre celulită, masaj anticelulitic şi, cel mai important, despre dorinţa de schimbare. Degeaba, spune el, îţi doreşti să apelezi la masajul anticelulitic, dacă nu-ţi doreşti cu adevărat să scapi de aceasta. Dacă vei merge la masaj, doar pentru că vecina, prietena au mers şi au avut rezultate, nu înseamnă că şi tu vei avea aceleaşi rezultate.

Fiecare program pe care Daniel îl alege pentru pacientele sale este individualizat, în funcţie de cât de răspândită este celulita, în funcţie de stilul de viaţă al persoanei şi, cum spuneam, în funcţie de dorinţa repesctivei persoane.

După această prezentare a urmat dn-a Gabriela Bujeniţă, care a explicat celor din sală cum stă treaba cu mişcarea şi nu, în ultimul rând cu alimentaţia corectă. Ideea prezentării a fost adoptarea unui stil de viaţă complet nou, sănătos, prin mişcare şi nutriţie.

A urmat apoi dn-ul Silviu Cîmpan care a încercat să pornească o discuţie pe tema nutriţiei corecte cu cei aflaţi în sală. Astfel s-au pornit discuţii interesante despre aportul zilnic de calorii pe care o persoană trebuie să-l aibă, despre intoleranţa la gluten, intoleranţa la lactate, despre alimentarea în funcţie de grupele sanguine, despre teorii şi practici vegane şamd.

Concluzia discuţiilor s-a axat în special pe ideea unei alimentări corecte a organismului şi mai puţin pe alimentarea restricitvă. Nu a afirmat niciun moment faptul că nu avem voie să mâncăm un anumit aliment, ba din contră a susţinut faptul că organismul are nevoie din fiecare câte puţin.

La final, dn-ul Cristian Jidovu ne-a prezentat programul unui sportiv de performaţă, el fiind unul dintre ei. Şi prezentarea sa a conţinut elemente de sport şi nutriţie. Ideea pe care a dorit să o expună este faptul că alimentaţia organismului trebuie făcută în funcţie de consumul acestuia. Astfel, ne-a mărturisit că în zilele cu antrenament aportul caloric la o masă este de aproximativ 5000 kcal, mai mult decât dublu faţă de o persoană obişnuită cu activitate normală.

Ne-a mai mărturisit că este importantă şi alimentaţia de după antrenament, în special în prima oră de după, aceasta fiind vitală pentru alimentarea unui sportiv de performanţă.

În încheiere dorim să transmitem că seminarul a fost un real succes, o oportunitate pentru cei aflaţi în sală de a afla lucruri noi, interesante şi utile. Sperăm ca la următorul Seminar să fie prezentă şi mai multă lume, deoarece sunt multe lucruri interesante de împărtăşit cu voi, pacienţii noştrii.

Toate cele bune!

Lasă un răspuns