Dieta mediteraneeană

Nu este nevoie de un medicament minune, trebuie doar sa mâncăm sănătos. Există deja numeroase beneficii dovedite în ceea ce privește dieta mediteraneeană. S-a efectuat un studiu pe 4.600 de femei, care a fost publicat în BMJ, în urma acestui studiu s-a constatat că adoptarea dietei mediteraneene are beneficii uimitoare asupra sănătății organismului.

Dieta mediteraneeană a fost clasată pe locul al III-lea ca fiind cea mai populară dietă din 2013, acest lucru fiind probabil datorită rezultatelor în urma unui studiu spaniol pe o durată de 5 ani, publicat în prestigiosul  New England Journal of Medicine. Acest studiu  a arătat beneficiile majore ale acestei diete asupra infarctului miocardic, accidentelor vasculare și chiar decesului.

CUM SĂ NE PLANIFICĂM LISTA DE CUMPĂRĂTURI ȘI DIETA

Este un regim care cuprinde rețete specifice celor 18 țări care se regăsesc pe coasta Marii Mediterane, de aceea este dificil să găsim o definiție standard.

Dar există modele generalizate care unifică dietele din regiune. Iată cum s-a creat un plan în scopul unei diete sănătoase incredibile cum este dieta mediteraneeană.

ASIGURATI-VĂ ULEIUL DE MASLINE ZILNIC
7-dieta-mediteraniana Hipocrate și Homer fac referire la el numindu-l « aur lichid ». Uleiul de măsline extra virgin se diferențiază de celelalte tipuri de grăsimi din mai multe motive: oferă cel mai mare procent de acid oleic, cu un rol crescut cardioprotector, are efect puternic antioxidant (reduce stresul oxidativ prin conținutul de polifenoli), este o sursă excelentă de vitamina E, de asemenea cu rol antioxidant.

Deci utilizați-l în toate tipurile de mâncare: legume crude, pește (înainte de prăjire), măsline peste cartofi, supe de fasole, cereale și legume fierte la abur pentru a spori aroma, salate cu vinegreta, etc.

MANANCĂ VERDE ȘI LEGUME COLORATE
6-dieta-mediteraniana

La fiecare prânz și cină, legumele colorate, proaspete  (spanac, roșii, ardei ) pentru a menține arterele noastre sănătoase și curate. Legumele sunt pline de polifenoli care luptă împotriva bolilor.

Idei: mănâncă o salată verde închis la prânz și la cină (amintiți-vă de uleiul de măsline și oțet sau suc de lămâie).

MANANCĂ FRUCTE MULTE

3-dieta-mediteraniana

Dacă mănânci în fiecare zi o varietate de fructe aduci un mare beneficiu pentru inima ta și pentru întreg organismul având rol nutritiv. Încercați fructele mediteraneene, cum ar fi smochine sau rodia, kiwi care este bogat in vitamina C, nu uitați nici de mere sau banane. Începeți ziua cu afine, coacăze sau caise, astfel va oferiți un festin de antioxidanți. Dacă seara nu vă puteți culca fără ceva dulce, încercați smochine uscate.

MANANCĂ LEGUME ÎN FIECARE ZI

Lintea are o mare valoare nutritivă, conține fibre, antioxidanți, proteine vegetale, vitamine, minerale și fier. Mănâncă supe de legume, cum ar fi: lintea, mazărea, fasolea neagră, soia.
MANANCĂ PEȘTE
4-dieta-mediteraniana

Încă din 1944, oamenii de știință au început să documenteze faptul ca eschimoșii nu au nici o boală de inima, dieta acestora fiind săracă în fructe, legume și carbohidrați complecși, dar încărcate cu fructe de mare, grăsime de balena și carne de foca, organismul lor primind astfel aproximativ 15 grame ulei de pește.

Uleiul de pește fiind un element important al dietei mediteraneene, este bogat în acizi grași necesari  pentru sănătatea inimii. Astfel alege:  pește, carne roșie, pentru a reproduce factorul eschimos în organismul tău. Nu uita să storci deasupra peștelui lămâie proaspăta, pune lângă verdeața și ulei de măsline.

  1. MĂNÂNCĂ NUCI
nuci

Nucile sunt esențiale pentru dieta mediteraneeană, deoarece acestea sunt o sursa de top ALA (acid alfa-linoleic ). ALA este acidul gras omega-3 derivat din plante, de care corpul nostru are nevoie (în  fața celui care provine din somon și alți pești ).

 Iată câteva idei de a obține o masă cu nuci: presarăți nuci peste un iaurt grecesc fără grăsime cu puțină miere și astfel avem un desert nutritiv. Putem adăuga nuci în salată, în orice combinații cu alte semințe .

MĂNÂNCĂ CEREALE INTEGRALE

 5-dieta-mediteraniana Dieta mediteraneeană pune accentul pe alimente proaspete și naturale în locul celor procesate și rafinate. Prin consumul de boabe întregi naturale obții un aport nutrițional puternic. Astfel – pâine din cereale integrale, floricele de porumb, orez brun, fulgi de ovăz.  Fulgii de ovăz reprezintă una dintre cele mai inspirate alegeri pentru un mic dejun sățios, care sa ne ofere energie și poftă de viață! Fulgii de ovăz reprezintă o sursă valoroasă de vitamina B, E, fier, zinc, magneziu, seleniu, fibre și proteine, dar și de fitochimicale, cu puternice proprietăți anticancerigene și energizante, reglează nivelul de colesterol, scad riscul de diabet de tip II.
BEA VIN ROȘU LA CINĂ
8-dieta-mediteraniana Vinul roșu, o altă parte esențială a dietei mediteraneene, este cunoscut pentru proprietatea de a reduce riscul atacului de cord (are un conținut ridicat de polifenoli – de 10 ori mai mult decât vinul alb – și antioxidanți puternici). O mică precizie: moderația este cuvântul magic, ceea ce înseamnă un pic este bun, mult nu mai este la fel de bun (maxim un pahar de vin pentru femei și 2 pahare pentru bărbați).  Bucurați-vă de un pahar la cină li lăsați-vă inima să profite de beneficiile sale.
CIOCOLATA NEAGRĂ
2-dieta-mediteraniana Există o legătură între consumul zilnic de ciocolată neagră cu gust puternic și sănătate, în special pentru inimă și vasele de sânge. Pudra de cacao naturală, neîndulcită are cea mai mare concentrație de flavonoizi dintre toate produsele de ciocolată, are conținut scăzut de zahăr, grăsimi și calorii.
FII ACTIV FIZIC
cuplu fericit Stilul de viață mediteraneean presupune activitate regulată, care reduce riscul de boli cardiace. Este important să se facă efort în fiecare zi, exercițiul este cel mai bun medicament pentru a promova vindecarea (minim 30 de minte de exercițiu fizic pe zi), îmbunătățind pofta de viața și în special pentru eliberarea de stres care este atât de dăunător organismului. Incepeti lent cu mersul pe jos, fă să fie aceasta o prioritate în viața ta, la fel cum notezi întâlnirile pe parcursul unei zile.

Acum gândiți-vă care dintre aceste componente este cea mai importantă?

De fapt nu este nici una câștigătoare, oamenii de știință sunt de părere că întregul pachet mediteraneean conferă beneficii pentru sănătate. Și amintiți-vă, mâncând ca și un mediteraneean transformați o dietă într-un stil de viață sănătos.

Imaginează-ți stând la masă cu alimente delicioase proaspete, preparate cu măiestrie și suflet, savurezi încet bucuria într-un strigăt departe de Marea Mediteraneeana, împreuna cu familia, la muncă  sau în fața televizorului.

Așadar, vă îndemn la o viață lungă și sănătoasă, urmând stilul de viață mediteraneean delicios și cu bucurie.

Cu bine.

Lasă un răspuns