Ce să mâncăm după antrenamentul fizic?

Bun, mergem la sală, efectuăm o gamă largă de exerciţii de fitness, dar rezultatul final nu depinde doar de acest aspect, ci trebuie să fim atenţi şi la un altul şi anume, la ce alimente consumăm după antrenament.

fitness_nutritie

După o sesiune de exerciţii de intesitate mare – să nu credeţi că un corp frumos se obţine cu exerciţii uşoare – este important să luăm o gustare care să includă proteine şi carbohidraţi.

Combinaţia dintre proteine şi carbohidraţi ajută la refacerea organismului, ţesutului muscular şi depozitelor de energie necesare unei viitoare sesiuni de antrenament.

Proteine

Experţii în fitness sunt de acord că orice gustare sau masă post-antrenament trebuie să includă proteine pentru a ajuta la refacerea ţesutului muscular şi la creşterea acestuia. Este recomandat ca după încheierea antrenamentului să consumăm între 10-20 g proteine, care este echivalent cu 2 căni de lapte degresat sau 1 lingură de pudră proteică.

Carbohidraţi

În timpul antrenamentului depozitele de glicogen din ţesutul muscular scade – glicogenul este combustibilul muşchilor – astfel încât proteinele nu sunt suficiente pentru refacerea acestuia. De aceea, nutriţioniştii recomandă asocierea proteinelor cu carbohidraţii.

Câteva alegeri care pot fi luate în considerare: iaurt şi fructe, un sandwich cu unt de arahide, nuci şi fructe uscate, brânză şi biscuiţi sau o masă cu proteine (carne), amidon şi legume fierte.

Băuturi pentru sportivi

Un alt efect secundar al unui antrenament poate fi suprimarea poftei de mâncare timp de 1-2 ore. În acest caz se recomandă consumul de băuturi dedicate sportivilor. Acestea conţin o serie de nutrienţi esenţiali pentru refacerea organismului după efort, cum ar fi: carbohidraţi, săruri (Cl, K) sau zaharuri.

Când consumăm astfel de băuturi trebuie să fim atenţi la efectul advers pe care îl pot avea, şi anume la deshidratare.

Datorită faptului că băuturile acestea sunt active osmotic (atrag apă) există riscul să ne deshidratăm. Aşadar, trebuie să reţinem că acestea sunt bune pentru refacerea depozitelor energetice şi mai puţin pentru a combate efectul de deshidratare care apare odată cu efectuarea efortului fizic.

„Fereastra metabolică”

„Fereastra metabolică” este intervalul de timp, în cele mai multe cazuri primele 45 minute de după antrenament, în care enzimele şi hormonii din organism sunt la nivel maxim. Ca urmare, acesta este momentul recomandat pentru a lua amestecul de proteine şi carbohidraţi.

Spor la antrenament!

Lasă un răspuns