4 motive pentru care este necesar să consumăm proteine după antrenament

Probabil aţi auzit destul de frecvent faptul că sportivii, indiferent de sportul pe care-l practică, consumă proteine după antrenament pentru a-şi construi masa musculară. Multă vreme se vehicula teoria conform căreia masa musculară formată în mod „natural”, fără adaosuri de alte substanţe, este mai sănătoasă decât masa musculară formată prin consumarea suplimentară de substanţe nutritive. Nimic mai fals!

antrenament

Cine mai crede astfel de lucruri înseamnă că nu cunoaşte beneficiile consumului de substanţe nutritive, în special consumului de proteine.

Proteinele sunt cele mai fundamentale elemente nutritive, indispensabile vieţii. Pe lângă element vital vieţii, proteinele îndeplinesc şi alte roluri extrem de importante, cum ar fi: creşterea şi dezvoltarea masei musculare prin producerea de celulele musculare.

Mai jos am să încerc să vă expun 4 motive pentru care ar trebui să consumăm proteine după un antrenament sau efort fizic.

1. Muşchii sunt formaţi, în principal, din proteine

Ca şi alte celule din organism, muşchii sunt alcătuiţi în proporţie de 2/3 din apă. Următoarea componentă principală din celula musculară este reprezentată de proteine. Proteinele constituie aproximativ 20% din compoziţia celulelor musculare.

Pe parcursul unui antrenament fizic, rezervele intracelulare de proteine se consumă, astfel că după încheierea antrenamentului este important să refacem acest depozit, pentru a asigura continuitate în dezvoltarea celulei musculare. În lipsa proteinelor, celulele se opresc din dezvoltare, astfel că nu vom obţine creşterea musculară pe care ne-o dorim.

2. Proteinele ajută la reconstrucţia celulei musculare

Cum am spus şi la punctul anterior, pe parcursul unui antrenament proteinele din celulele musculare se consumă. Dacă efortul este susţinut continuu, la un moment dat, când rezervele de proteine se epuizează, începe procesul de distrugere a fibrelor musculare.

Pentru a reface fibra musculară organismul are nevoie de proteine. Astfel, un aport suplimentar de proteine după un efort fizic va fi bine venit pentru organism.

După refacere, fibra musculară va fi mai puternică şi mai rezistentă.

3. Proteinele susţin arderea grăsimilor

În afară de creşterea masei musculare, mulţi oameni apelează la efort fizic (alergat, ridicat greutăţi etc.) pentru a slăbi. Aceştia trebuie să ştie faptul că, proteinele consumate după antrenament pe lângă faptul că ajută la dezvoltarea masei musculare, accelerează metabolismul lipidic, ajutând la arderea mai rapidă a grăsimilor.

4. Proteinele pot suprima pofta de mâncare

Adăugarea proteinelor în dietă post antrenament poate suprima uşor pofta de mâncare. Acest lucru aduce un beneficiu, în sensul că reduce consumul de calorii în exces post antrenament, practică destul de des întâlnită după un efort intens.

Surse de proteine

În afară de suplimentele alimentare sub formă de prafuri/pudră disponibile pe piaţă, ne putem procura proteinele din:

  • majoritatea tipurilor de carne.
  • fructe cu coajă lemnoasă.
  • produse din soia.

Toate cele bune!

Lasă un răspuns