10 beneficii pentru sănătate ale uleiului de cocos

coconut_oil_benefits

Aşa după cum am promis pe pagina noastră de Facebook, astăzi vreau să vă prezint 10 beneficii pentru sănătate a uleiului de cocos. Desigur, beneficii sunt mai multe, dar astăzi mă opresc asupra celor mai importante. Dacă cunoaşteţi şi alte beneficii vă invit să le expuneţi în secţiunea comentarii a acestui blog.

1. Conţinut în acizi saturaţi

Uleiul de nucă de cocos conţine acizi saturaţi în forma chimică „cis”, care spre deosebire de acizii graşi saturaţi „trans” sunt o formă „sănătoasă” de grăsimi saturate. După cum bine ştiţi acizii graşi saturaţi nu sunt benefici pentru organism, fiind implicaţi într-o serie de afecţiuni, cum ar fi: problemele cardiace, depresie sau nivelurile crescute de colesterol.

Uleiul de cocos conţine acizi graşi saturaţi, dar cu o structură chimică diferită, mult mai scurtă faţă de alţi acizi. De fapt, au o structură chimică medie, ceea ce îi face să fie benefici pentru organism.

Ce beneficii aduce consumul de acizi graşi saturaţi cu structură medie pentru organism? Corpul nostru metabolizează aceste grăsimi în ficat, convertindu-le în energie pentru organele organismului, cum ar fi: creierul – cel mai mare consumator de energie din organismul uman -; muşchii, şamd. Acizii graşi saturaţi, spre deosebire de cei din uleiul de cocos, sunt transformaţi în depozite de grăsime.

2. Ajută la controlul greutăţii

În 2009 s-a publicat un studiu în care s-a analizat legătura dintre pierderea în greutate şi consumul de ulei de nucă de cocos. S-a constatat că uleiul de cocos a redus în special grăsimea abdominală.

Dacă doriţi să introduceţi uleiul de cocos în dieta voastră pentru a pierde în greutate, acesta trebuie introdus treptat. Iniţial 1 linguriţă pe zi timp de 1 săptămână, apoi 2 linguriţie, până se ajunge la 4 linguriţie de ulei de cocos pe zi.

3. Contribuie la îmbunătăţirea digestiei

Ajută în special la reducerea balonării, îmbunătăţeşte digestia, fiind benefic inclusiv în sindromul colonului iritabil. De asemenea, s-a constatat că menţine flora intestinală la parametrii optimi. Acizii graşi din uleiul de nuca de cocos au proprietăţi antimicrobiene şi antiparazitare.

4. Benefic în gestionarea diabetului zaharat de tip 2

Un studiu recent al institutului Garvan a constatat că uleiul de nucă de cocos protejează împotriva rezistenţei la insulină, reducând riscul apariţiei diabetului zaharat de tip 2.

5. Îmbunătăţeşte imunitatea

Uleiul de nucă de cocos conţine grăsimi sănătoase precum acid lauric, acid caprilic şi acid capric. Aceşti acizi au proprietăţi antifungice, antibacteriene, antivirale, având totodată efect stimulant asupra sistemului imunitar.

Acidul lauric reprezintă cea mai mare concentraţie de acizi graşi saturaţi cu structură medie, aproximativ 75%. În organism acidul lauric se converteşte în monolaurin, care are efect antiviral, ajutând la vindecarea herpesului, gripei, citomegalovirusului, Helicobacter pylori şi Candida.

6. Stimulează metabolismul

Un studiu publicat în Journal of Nutrition a constatat că uleiul de cocos stimulează metabolismul. Cercetătorii au descoperit că participanţii care au consumat 2 linguri de ulei pe zi au ars mai multe calorii decât cei care nu au consumat. Un metabolism mai rapid ajută la stimularea sistemului imunitar şi ajută la menţinerea greutăţii.

7. Efect anti-aging

Ajută la îmbunătăţirea aspectului pielii, fiind eficace în reducerea ridurilor fine. Aplicaţi uleiul de cocos direct pe piele pentru a atenua aspectul ridurilor fine. De asemenea, se poate aplica şi pe corp, deoarece uleiul de cocos este un bun hidratant al pielii. Asiguraţi-vă că folosiţi ulei de cocos virgin, fără aditivi.

8. Rezistent la temperaturi înalte

Poate fi folosit la gătit, în special atunci când este nevoie de temperaturi ridicate, deoarece datorită structurii chimice rezistă la temperaturi înalte, nedegradându-se. Spre deosebire de uleiul de măsline, care se va oxida la temperaturi ridicate creând radicali liberi toxici, acesta va rezista, astfel putând fi utilizat fără nicio problemă.

9. Combate pofta de dulce

1 linguriţă de ulei de cocos combate pofta de zahăr. Acest lucru se datorează grăsimilor conţinute, care reduc pofta de dulce, oferind în acelaşi timp o sursă importantă de energie. Important e de ştiut faptul că uleiul de cocos nu creşte pofta de mâncare, spre deosebire de dulciuri, care, după cum cunoaştem, cresc apetitul.

10. Uleiul de cocos face deserturile delicioase

Pentru a vă convinge de acest lucru, încercaţi următoarea reţetă:

  • 1 lingură de ulei de cocos;
  • 1 ceaşcă de migdale sau nuci (înmuiate cel puţin 4 ore);
  • 5 prune organice înmuiate în apă caldă sau miere de albine, pentru un gust mai delicios;
  • 3 linguri de cacao pudră;
  • peste toate acestea se răzuieşte nucă de cocos;
  • puneţi tot amestecul la frigider timp de 15 minute, după care serviţi-l. 

Sunt convins că va fi delicios!

Lasă un răspuns